tisdag 2 augusti 2011

Vilken underbar dag!!!

Igår var jag o Anna Dahl och hälsade på hos Marika som har Kitengas kennel dvs Caizers o Ixions uppfödare :-) Det var en härlig dag med många skratt. Vi hade med oss Fricco o Puma o de lekte dagen lång med Marikas valp Anki o Marie Landbergs valp Kalle. På em åkte vi in till Laholm o tog en glass på torget med alla valpar naturligtvis ;-) Sen sov de gott hela vägen hem o hela natten med för den delen!!

Idag vaknade jag med en migrän liknande huvudvärk - typiskt då vi skulle hem till Anna D o bada. Men efter att ha somnat om ett par timmar till så var huvudet som det skulle igen ;-) Skönt!! Så runt 13:30 lastade jag bilen med hundar o kamera - naturligtvis! Mot Lursjön! Bilder ifrån vår härliga dag vid sjön kommer här nedan.

När vi sen kom hem igen meddelar min vaktmästare att kylen/frysen var lagad TJOHO!!! Äntligen! Så efter ett antal varv upp o ned i trappen har jag nu alla grejer på plats. Har inte haft en så ren kyl eller frys sedan jag flyttade in :-) Så vad som än händer - hur illa det än verkar vara så har det alltid något gott med sig! I mitt fall fick jag storstädning av kylen - jösses vad grejer man samlar på sig, som dessutom hade gått ur tiden! O frysen den har jag behövt frosta av länge o avfrostad ja det blev den ju nu :-) Dessutom har jag fått ordentligt med motion för mina benmuskler ;-)

Så här vackert är det vid badplatsen intill Lursjön.


Bus på badbryggan! Alla vuxna hundar samlade på en bild :-) Ebba är dock lite skymd...


Sådan far sådan son...                        
  

Ixion ibland vassen


Caizers stil vid hopp ut i vattnet


Stilstudie av simteknik
       


Å så lille Fricco naturligtvis




Till sist en vacker näckros eller vad det nu kan vara ;-)

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni haft och vilken underbar tur att du blev av med huvudvärken!
    Krama de små från mig!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Sicka härliga bilder! Fisko är en härlig liten krabat! Ska försöka komma ihåg att skicka över bilderna på honom o Kevin med en regnig dag ;-)

    Kram Brossan!

    SvaraRadera
  3. Fricco!! sorry.. snabba fingrar.. dålig koll =)

    SvaraRadera