söndag 31 juli 2011

Problem med kyl o frys!

Åååhh vad trött jag blir! Var så glad i onsdags då jag hade lyckats få tag på fruset färskfoder till grabbarna. Åkte hem till mina föräldrar på torsdagen o nu i em (söndgag) kom jag hem igen. Tycker det luktar lite konstigt men tänker inte så mkt mer på det förrän jag öppnar kylen för att sätta in varor. Då har allt inne i kylen frusit till is! Öppnar därefter frysen för att lägga in frusen mat o vad upptäcker jag? Jo den yttersta maten av det frusna fodret det var inte fruset :-(  Räkorna var lagom upptinade osv osv.... Så nu har jag fått lägga in lite i kylen o kastat en del. Så kan jag bara hålla tummarna för att kylen kan hålla lite kyla o helst frysa :-) för jag får ingen hjälp förrän tidigast i morgon. Blir man inte trött så säg? Fick tag på min fastighetsvärd som fixade en temporär kyl/frys längst ner i källaren. Så nu vet jag vad jag ska göra i kväll om den nu fungerar vill säga. Snacka om träningsvärk i benen i morgon - bor ju högst upp i ett 3 våningshus utan hiss!

Utöver krånglade frys/kyl så rullar allt på som det ska. Fricco äter med god aptit o Caizer börjar så smått accepter honom. Lägger in lite bilder ifrån den gångna veckan.

        
Fricco bland några av sina leksaker. Han samlar dem på hög o leker sen en bra stund. Diskborsten är en av favoriterna =)

        
Ixion i solen den 26/7                            Caizer på altanen den 26/7

Det är tydligen en skön kartong jag tog hem från jobbet ;-)


Här träffas två små individer för första gången. Min brorson Kevin blev så förtjust i lille Fricco. Om Fricco blev lika förstjust i Kevin det var lite svårt att tyda :-) Men de var lika nyfikna båda två!

Till sist några busbilder!!

 



1 kommentar:

  1. Härliga bilder - Beda gillar en skurborste skarpt!!! Stackare med frysen :(. Verkligen inte roligt alls!

    SvaraRadera