måndag 12 september 2011

September morgon

Nu har jag äntligen börjat återhämta mig från förkylningen! Jösses vad fort konditionen försvinner. Tog en runda med hundarna i morse, i vanliga fall går den på drygt 30 minuter, idag tog den över en timme! Visst jag fotade lite på vägen men ändå! Svettig men glad kommer jag hem för att upptäcka att pissenisse har varit i farten (Fricco). Så det blev till att tvätta dyner o plädar, tog den vanliga tvätten när jag ändå skulle tvätta :-) Men om jag nu ska tvätta då kan jag ju lika väl städa o tvätta golven. Sagt o gjort - tvätten klar o upphängd, golven damsugna o moppade till klockan var 11:30! Visst kanske lite sent att käka frukost kl 12 men vaddå? Jag har ju semester hihi. Dagens skörd av foton kommer här nedan. Håll till godo ;-)


Knölsvan som speglar sig så fint.

 
Sångsvan i flykt o ståendes i vatten.


En skäggdopping (tror jag det är) med frukosten i näbben.


Jag bara älskar dessa ståtliga vass cigarrer!




En blommas sista ansträngning för att bli pollinerad.


Ännu en stackars blomma :-)








Man kan inte göra annat än njuta av hösten när den bjuder på alla härliga färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar