måndag 21 maj 2012

Aktiv helg + Caizers flytt.

Då var en aktiv helg till ända o måndagen är här igen. Bara 3 arbetstillfällen kvar innan 2 veckors semester. Ska bli skönt att koppla av lite, städa bilen inför Danmarks resan o lite annat smått o gott. Helgen började i riddarnas tecken med Rikstornering på Hovdala slott. Då jag jobbade under dagen missade vi (jag, syrran, Ixion och Fricco) man mot man tävlingarna. Men vi såg "skills" dvs individuella tävlingar. Då kanske ni undrar varför inte Caizer var med? Jo det är nämligen som så att han bor inte hos oss längre :-( Efter diverse bråk mellan honom o Ixion fick jag till slut nog då de till slut höll på att ta livet av varandra. Som tur var lyckades jag sära på dem annars vet jag inte hur det hade gått.... Så numera bor han hos min syster i Fjälkinge o delar bostaden med en kastrerad rottweiler o det fungerar riktigt bra!
Så vidare till helgens nästa äventyr! Det var ju utställning på Hässleholmsgården. Hela 66 gårdshundar var anmälda!!! Jag ställde både Fricco o Ixion. Fricco är fortfarande ranglig men han behöver ju träningen... O när det är så nära kan man ju inte banga ur. Han fick VG o blev sist i sin klass, men då han är lite svårbedömd ville Bengt-Åke Bogren o dommaren för dagen - Tina Permo ha med honom vid en examination utav en dommaraspirant. O det är ju klart man ställer upp på det! Ixion fick CK men blev därefter oplacerad i BHKL. Men han var med o vann uppfödarklassen till Kennel Kitenga o Marika - Grattis till oss ;-) Bilderna är tagan av Anna Dahl.
Fricco ställer upp sig så fint.
Ixion på bordet.
Sen fick jag äran att visa upp Kitty till Anna D. Tyvärr blev det bara VG, men hon var jätte duktig! Se så fint hon ställer upp sig!
Kitengas uppfödargrupp. Fr vä: Marika med Matrix, Anne med Harmoni, Karin med Starboy och jag med Ixion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar