onsdag 18 januari 2012

Miljöträning

Nu är det hög tid att uppdatera bloggen!
Julen o nyåret förlöpte utan större bekymmer på plats i Fjälkinge hos mina föräldrar. Nyåret var faktiskt lugnare än vad det varit på många år hundarna reagerade knappt. Fricco vaknade till när det lät som mest men somnade om igen då han inte såg ngt som var skumt ;-) Det verkade som om det skjöts upp färre raketer än tidigare år. Dessutom var nästan alla grannarna till mina föräldrar bortbjudna ;-) Såg även fler ljuslyktor än tidigare. Tänk om alla kunde gå över till det iställer för att väsnas så hemskt vid tolvslaget? Middagen bestod av hummersoppa med aioli till förrätt, grillad oxfile med potatisgratäng o trippelpepparsås till huvudrätt och chokladkaka med vaniljgrädde till efterrätt. Mumsigt som bara den! Vi hämtade ifrån Östermalmskrogen - det var verkligen jätte gott!

Häromdagen var jag o Anna Dahl nere på stan o miljötränade våra valpar/unghundar. Tänk vad tiden går fort! Fricco fyller snart 8 månader! Det var ju inte så länge sedan jag fick hem det lilla knytet...
Bilderna från miljöträningen har Anna tagit. Vi gick ner till stationen o åkte både hiss och rulltrappa. Det funkar hur bra som helst. Tågen kom o gick men valparna var mer intresserade utav att busa med varandra  :-)

Hela skocken samlad på perrongen. Från vänster: Fricco, Kitty, Caizer, Puma och Ixion.


Den här damen är ibland lite skrämmande, men inte idag inte :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Anna! Jag hittade hit! Jättefin blogg, alla vovvarna är supersöta!! Gillade när ni bakade pepparkakor i förra inlägget! MVH Therese

    SvaraRadera