måndag 12 december 2011

Vilken vecka!!!!

Vilken vecka!! Jösses!
Ja allt började igentligen i slutet av förra veckan, i torsdags em började jag känna av lite huvudvärk, men inte värre än att jag kunde jobba på fredagen. Fick dock gå hem tidigare då jag kände att nu är migränen nära o mycket riktigt en timme efter jag kom hem jag då var migränen fullt utvecklad. Lördagen sov jag bort pga huvudet... Söndagen började bra, åkte till Fjälkinge o mina föräldrar för att dra vidare till Kiaby o min morbror. Vi åkte dit med "flyttgröt" då han precis har flyttat in i sitt nybyggda hus. På kvällen hemma igen började jag frysa så tänderna skallrade. På måndags morgonen vaknar jag av hög feber o huvudvärk, så det blev att bli hemma från jobbet :-( . På kvällen började jag sen må lite skumt, liksom lite uppkörd i magen o lite illamående. O mycket riktigt... Vid små timmarna slog den till KRÄKSJUKAN!!! Spydde som en gris så det var bara till att ringa jobbet igen o säga att näe jag kommer nog inte mer denna veckan :-(. Skulle vara ledig tors, fre o lördag enl schemat.
Men allt har ju en övergång o på torsdag em åkte jag o lämnade Caizer o Fricco hos mina föräldrar, då jag o Ixion skulle åka till Stockholm på utställning. Packar in det sista i bilen o ska öppna kofferten för at lasta Ixion, men se näe det gick inte!!!! Det var stört omöjligt att öppna luckan. Det var bara att bege sig till Skoda försäljaren o säga som det var - typ LAGA NU!!! Men de hade inte möjlighet just då utan bilen ska fixas nu på onsdag istället. Pappa får rycka in o lämna bilen, jag får ta hundarna på tåget...
Men det blev iallafall fredag morgon o jag o Ixion åker till Södertälje o min kompis Mai som så snällt lovat oss sängplats. Tack än en gång Mai!!! Lördag fm åker vi in till Stockholm o turistar, jag, Ixion o Mai. Se bilder nedan. Söndagen gick i hundens tecken. Inte så mycket att orda om, Ixion fick sin första VG men nån gång ska man ju få det, får väl vara glad att det inte gick sämre. Dommaren tja jag vet inte vilken ras att trodde han dömde men, men.... Fågelholkar ja det var det vi liknade alla runt ringen. Tror inte det var någon som begrep vad han sysslade med o om det är det så får de gärna kommentera det här.


Ixion på pendeltåget på väg in till Stockholm.

Ett snyggt hus i närheten av Maria torget.

 
 Gamla stan.

                                                                                                              
Tyska kyrkan


Informations tavla över slottsområdet.
Baksidan av slottet.

Det är bäst att vakta kanonerna på slottet så de inte rymmer ;-)


Framsidan av slottet.

Zooming av texten.

En sista bild på slottet, pampigt värre! Bussar o poliser överallt troligen pga Nobel o demonstranter.


Storkyrkan. O ännu fler poliser.

Ett monument.

Kungliga livrustkammaren.

Bild över skeppsbro kajen o National museet.

Skeppsholmskyrkan.

Stureplan med Sturegallerian

Bild över Biblioteksgatan.

Juldekorerat Sergelstorg

Här i konserthuset utdelades Nobelprisen bara någon timme efter vi var där.
Hela hötorget var som till synes avspärrat.

En bild ska tydligen säga mer än ord... Men nu var det iallafall dax för hundutställning :-)

Informations torget inne i mässhallen. Dålig kvalitet på bilden men tydliga skyltar.

SKK:s egen plats på mässan.

Dagens snackis.... Man ska inte prata illa om dommarna, men många frågetecken det blev det!
       

1 kommentar:

  1. Puh - vilken vecka:)Fantastiskt att du bara kom till Stockholm! (och jag som inte begriper mig alls på utställningar - kanske jag skulle bli domare? - tycker ju att vg hörs bra....

    SvaraRadera